A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítvány által működtetett Századvég Kiadó (a továbbiakban: Szolgáltató) által a www.szazadvegkiado.hu weboldalon nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
Ügyfél: az a természetes személy vagy cég végfelhasználó, aki, illetve amely a webáruház-szolgáltatást igénybe veszi, azaz a Webáruház internetes felületén megadja adatait és e felületen keresztül árut rendel, vásárol. A jelen Általános Szerződési Feltételek Ügyfél által történő elfogadása a Webáruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A webáruház-szolgáltatás igénybevételével Ügyfél, az alábbi feltételeket, tudnivalókat elfogadja.
A Szolgáltató adatai:
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy;
Vállalkozás: a természetes személy, jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet – ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is –, aki, illetve amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el;
Szerződés: Szolgáltató és Ügyfél között a Webáruház és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő, a weboldalon feltüntetett Termék megvásárlására irányuló adásvételi szerződés;
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
weboldal: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál;
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a Felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
Termék: a Webáruház kínálatában szereplő, a weboldalon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi;
Jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás;
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”); az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elkertv.) törvény; a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései; a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet; a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény; az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet). A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A Felek között létrejövő Szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Szolgáltató és az Ügyfél jogait és kötelezettségeit, a Szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Webáruházból való rendeléssel Ügyfél elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, mely maradéktalanul a Szolgáltató és az Ügyfél között létrejövő szerződés részét képezi.
Időbeli hatály:
A jelen ÁSZF annak közzétételétől hatályos és visszavonásig hatályban marad. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani.
Területi hatály:
A Webáruházból termék mind belföldről, mind külföldről rendelhető. Külföldi megrendelés teljesítésére azonban csak a Felek szállítási költségekben való külön megállapodása esetén van lehetőség. Szolgáltató eltérő rendelkezése hiányában a magyarországi általános forgalmi adót alkalmazza minden Termék esetében.
A szerződés a www.szazadvegkiado.hu weboldal felületén történő vásárlás során a jelen ÁSZF elfogadásával jön létre.
A Webáruházban történő vásárlás feltétele minden egyes vásárlás esetén a jelen ÁSZF elfogadása.
A megrendelés akkor jön létre, amikor Ügyfél a megrendelést végső formájában jóváhagyja. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben az adatok valódisága kérdéses, azok ellentmondóak vagy értelmezhetetlenek, az Ügyfelet megkeresse az adatok egyeztetése érdekében vagy az adatokat törölje, és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek minősítse.
1. Vásárlás menete
Az Ügyfélnek nem szükséges a weboldalon vagy a Webáruház oldalán regisztrálnia annak érdekében, hogy a Webáruházból vásárolni tudjon. Az Ügyfél a termékkínálatból bejelentkezés nélkül szabadon válogathat, a Termékeket az általa megadott mennyiségben kosarába helyezheti. A kosárba helyezett Termékeket a vásárlás véglegesítésével rendelheti meg. A vásárlás véglegesítéséhez meg kell adni a számlázási adatokat – melyek a Webáruház felületén csillaggal kerülnek megjelölésre –, és ha ettől eltér, akkor a szállítási adatokat.
A rendelések feldolgozását a Szolgáltató igyekszik lehetőségeihez mérten a legrövidebb időn belül elvégezni. Általános esetben a rendelések feldolgozása munkanapokon, hétfőtől péntekig 8.00–16.00 óráig történik. Az ezt követően, illetve szombaton vagy vasárnap, valamint munkaszüneti napokon beérkezett megrendelések feldolgozása és kiszállítási ügyintézése a következő munkanapon kezdődik meg.
Termékek megtekintése, böngészése, kosárba helyezése
A Webáruház menüpontban tekinthetők meg a Termékek. A Termékek képére kattintva a termékek adatai, ára és rövidített ismertetője olvasható. A Termékek ára nem tartalmazza a szállítási költséget. A Terméknél található Kosárba gombra kattintva az Ár melletti üres mezőben meghatározott mennyiségű Termék kerül a kosárba.
Kosár tartalmának megtekintése, módosítása
A weboldal jobb felső sarkában található a kosár, jelezve az abban található Termékek számát és összértékét. Miután Terméket helyezett a kosárba, látható a kosár ikon mellett a kosár tartalmának mennyisége és teljes összege. A kosár ikonra kattintva megtekinthető annak részletes tartalma, a fizetési adatokra vonatkozó űrlappal.
A kosár részletes tartalmának megjelenítése után módosítható bármely kosárban lévő Termék mennyisége. A mennyiség mező tartalmának módosítása után a Frissít gombra kattintás után történik meg az árak újrakalkulálása. A Termék neve mellett jobb oldalon található X szimbólumra (ikonra) kattintva bármelyik Termék eltávolítható a kosárból. A kosár megtekintése nem jelenti feltétlen a vásárlás befejezését. A Webáruház menüpontra kattintva folytatható a Termékek megtekintése, újabb Termékek kosárba helyezése.
Megrendelés véglegesítése
Amennyiben nem kíván több Terméket a kosárba helyezni, és megrendelését véglegesíteni szeretné, a kosár részletes tartalmának megjelenítésekor lent szükséges megadni a számlázási és szállítási adatokat.
Felhívjuk figyelmét, hogy a Webáruházból történő rendelések személyes átvételére nincsen lehetőség.
Ha megadta a számlázási és szállítási adatokat, továbbá ellenőrizte a Kosár tartalmát, a Megrendelem gombra kattintva véglegesítheti a megrendelést. Felhívjuk figyelmét, hogy a megrendelés véglegesítésével automatikusan elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket!
A rendszer ezt automatikusan feldolgozza, amiről a megadott e-mail címre elektronikus levél formájában automatikus visszaigazolást kap.
2.Rendeléshez szükséges adatok
– Számlázási adatok megadása
– Számlázási címtől eltérő szállítási cím megadása
– Szállítási mód megadása: Foxpost Csomagpont, másnapi kiszállítás, GLS futárszolgálat, DPD futárszolgálat
– Fizetési mód megadása: banki átutalás, bankkártyás fizetés vagy utánvételes fizetés. .
– Az Ügyfél adatainak megadása:
3. Rendelés visszaigazolása, rendelés módosítása
A 2001. évi CVIII. törvényben foglaltaknak megfelelően, a megrendelés leadásakor a Szolgáltató Webáruház szoftvere az Ügyfél részére a rendelés felvételének a tényéről azonnal értesítést, visszaigazolást küld. Amennyiben az Ügyfélhez ez 24 órán belül nem érkezik meg, akkor az Ügyfél ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Aktív rendelést érintő adatok módosítására a Szolgáltató telefonszámán, vagy e-mail címén van lehetőség. Kérjük, hogy az ilyen kérést a lehető leghamarabb szíveskedjen jelezni felénk.
4. Fizetési feltételek
Ügyfél, a megrendelés ellenértékét, csomag küldeményként való átvétel esetén a számla alapján banki átutalással vagy a Webáruházon keresztül a Simplepay szolgáltatás használatával vagy utánvétellel fizeti ki. A fizetési határidő személyes átvételnél, csomag átvételnél és utánvételnél az átvétel napja, banki átutalás esetében a megrendelés leadásától számított 8 nap. Ettől eltérés csak egyedi esetben, az Ügyfél előzetes tájékoztatása és hozzájárulása mellett lehetséges.
Simplepay szolgáltatás igénybevétele esetén a rendszer továbblépteti az Ügyfelet az OTP SimplePay fizetési oldalára. A rendszer továbblépését követően a fizetésre a Simple Pay ÁSZF-ének rendelkezései vonatkoznak (https://simplepay.hu/vasarlo-aff/). A fizetés a SimplePay honlapján feltüntetett bankkártyatípusokkal történhet, az OTP on-line kártyaelfogadó terminálján (VPOS) keresztül (SimplePay). Itt a fizetéshez meg kell adni a bankkártyán szereplő nevet, a kártya számát, lejárati dátumát és érvényesítési kódját (CVC2 vagy CVV2). Az Ügyfél a bankkártya adatainak megadását követően a „Fizet” gombra kattintva indítja el a tranzakciót.
A sikeres fizetésről az OTP SimplePay oldal e-mailben küld visszaigazolást, ez azonban nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, melyről az Ügyfél a Szolgáltatótól kap visszaigazolást.
A bankkártyás fizetés során felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az Ügyfél fizetéskor felel azért, hogy jogosult a megadott fizetési mód és eszköz használatára, és hogy a megadott fizetési adatok valósak és pontosak. E-mail cím pontatlan vagy helytelen megadásából fakadó kárért az Ügyfél felel. Az Ügyfél bankkártyás fizetést csak a Simplepay Adattovábbítási nyilatkozatának, Valutaváltási tájékoztatójának valamint egyéb kapcsolódó tájékoztatójának elfogadása mellett veheti igénybe.
Szolgáltató a vásárlásról a számláját elektronikus úton állítja ki, amellyel kapcsolatban Ügyfél a jelen Szerződéses Feltételek elfogadásával és a vásárlással kijelenti, hogy az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175.§ (3) bek. b) pontjával összhangban hozzájárul az elektronikus számla alkalmazásához.
5. Ár
A vételár mindig a kiválasztott Termék mellett feltüntetett végfelhasználói bruttó ár, amely az általános forgalmi adót igen, a kiszállítás költségét azonban nem tartalmazza. A Webáruházban megrendelhető Termékek árváltoztatásának jogát Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt Termékek vételárát nem befolyásolja.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületén megjelenítésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor Szolgáltató nem köteles a Terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő megvásárlást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
2024. október 1. napjától kezdődően valamennyi hazai könyvforgalmazó és könyvkiadó által kötelezően alkalmazandó, a könyvek árkötöttségére vonatkozó törvénymódosítás lépett életbe. A 2024. szeptember 30-át követően megjelenő, a jogszabály hatálya alá eső könyvek fogyasztói árából maximum 10% kedvezményt biztosíthat a forgalmazó a megjelenést követő egy évben. A fentiekre tekintettel tájékoztatjuk, hogy a vásárlás során biztosított kedvezmények – beleértve a csomagolási, kézbesítési és postaköltségek átvállalását is – együttes értéke nem haladhatja meg a könyv fogyasztói árának 10%-át. Kérjük a fentiek szíves tudomásulvételét.
6. Szállítási feltételek
A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal (GLS, DPD), postázás (MPL) útján, illetve csomagpont (FoxPost) átvétellel történhet. A küldemény szállítási díját a Webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza.
A kiszállítás feltételei és határideje tekintetében minden esetben a küldemény szállítójának szállítási feltételei az irányadóak.
Kérjük, a csomagot kézbesítéskor szíveskedjék megvizsgálni. A Terméken észlelt sérülés esetén, kérje jegyzőkönyv felvételét és a csomagot ne vegye át. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a nem áll módunkban elfogadni.
Amennyiben az Ügyfél az általa megrendelt Termék(ek)ért a megrendelést visszaigazoló e-mail megküldésétől számított 14 napon belül nem jelentkezik és az árut nem fizeti ki, illetve a futártól nem veszi át, akkor a Szolgáltató jogosult a megrendeléstől egyoldalú nyilatkozattal elállni és a Terméket visszakövetelni. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja az Ügyfelet terheli. Újraküldése pedig kizárólag abban az esetben lehetséges, ha a megrendelés ellenértékét az Ügyfél előzetesen kiegyenlíti.
1. Elállás joga
Ha az Ügyfél fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a szerint.
Az indoklás nélküli elállásra az Ügyfélnek az átvételt követően 14 nap áll rendelkezésére, melyet egyértelmű írásbeli nyilatkozat útján vagy un. elállási nyilatkozat minta kitöltésével tehet meg.
Az Elállási nyilatkozat minta a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete alapján az alábbi:
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
Kérjük, írásos nyilatkozatát, az elállás tárgyát képező termékkel együtt, küldje meg a Szolgáltató postacímére ajánlott küldeményként, hogy a postára adás dátumát igazolni tudja.
Az elállás tényét legegyszerűbben, a Szolgáltató e-mail címére küldött elektronikus levélben tudja közölni. Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postai átadás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonhívás időpontját.
Amennyiben az Ügyfél eláll a vásárlási szerződéstől, az Ügyfél viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költségeket. Az Ügyfelet ezen felül egyéb költség nem terheli. Az Ügyfél által portósan (utánvéttel) küldött csomagokat Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni!
Szolgáltató kizárólag eredeti, sérülésmentes termék visszaszolgáltatása, és a számla ellenében köteles a teljes vételárat a fogyasztó részére megtéríteni. A termék, a számla sérüléséből, hiányzásából eredő költségek az Ügyfelet terhelik.
Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése az Ügyfelet terheli! A csomag, Szolgáltatóhoz való beérkezését követően videokamerával rögzítésre kerül annak kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (Például, hogy a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt.)
Szolgáltató, az Ügyfél által kifizetett összeget – ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költséget is – haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vásárló részére visszatéríti, amennyiben vásárló az elállás jogával él és hiánytalanul, eredeti állapotában visszajuttatja a megrendelt terméket.
Áru visszajuttatása a Szolgáltató fent jelölt postai címére lehetséges.
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
2. A Szolgáltató esetleges kára
Amennyiben a visszahozott/visszaküldött áruról bizonyossággal megállapítható, hogy károsodott és ez a károsodás a nem rendeltetésszerű használat, vagy az Ügyfél nem megfelelően gondos árukezelése miatt következett be, a fenti rendelet értelmében, a termékben okozott értékcsökkenés megtérítését Szolgáltató követelheti az Ügyféltől.
3. Szavatosság és jótállás
Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvben foglaltak az irányadóak. Részletes tájékoztató a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján.
Szolgáltató vállalja a jogszabály által előírt kellék-, és termékszavatosságot azzal, hogy a jelen Webáruház Termékeihez jótállás nem kapcsolódik. A vásárlási szerződés határozott időre szól és a megrendelés teljesülésével megszűnik. A szerződés mindaddig hatályban marad, amíg a Felek összes egymással szembeni követelése nem teljesül.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor az Ügyfél a Terméket átveszi.
3.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Századvég Kiadó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a Terméket, illetve a szolgáltatást a Századvég Kiadó vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
3.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
4. Vásárlói reklamáció érvényesítése
Az Ügyfél a Termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait a Szolgáltató adatainál feltüntetett elérhetőségeken terjesztheti elő.
Az Ügyfél szóban vagy írásban közölheti panaszát, amely a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a Termék fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben az Ügyfélnek átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén az Ügyfélnek legkésőbb – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles az Ügyfélt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve az Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: (72) 507-154; (20) 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: (46) 501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: (1) 488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: (62) 554-250/118 mellék
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: (22) 510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: (96) 520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: (52) 500-710; (52) 500-745
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Pest Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefon: (1) 792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Jelen feltételekről írásba foglalt szerződés nem születik, az kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, azt Szolgáltató nem iktatja. A jelen ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató a www.szazadvegkiado.hu weboldalon a Webáruház-szolgáltatást biztosítja, illetve a megszűnés előtt kezdődő, de még lezáratlan ügyekre, azok lezárásáig.
Ügyfél bármikor kérheti a szerződés azonnali hatályú megszüntetését, amennyiben nincs folyamatban tranzakció és egyik Fél részéről sem áll fenn követelés.
A szerződés nyelve: magyar, magatartási kódexre nem utal.
Szolgáltató a Webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamattal kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén, a megadott elérhetőségeken rendelkezésére áll.
Szolgáltató a szerződés előtti tájékoztatási kötelezettségének jelen ÁSZF-ben, valamint mellékleteiben, illetve a megrendelés visszaigazolásakor tesz eleget.
Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weboldalán (www.szazadvegkiado.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.
Budapest, 2024. …
Információk
Nyilatkozat
Elérhetőségek
Cím
1037 Budapest,
Hidegkuti Nándor u. 8–10.
Telefonszám
+36 1 479 5280
E-mail cím
szazadveg@szazadveg.hu
Fax
+36 1 479 5290
Frissítettük feltételeinket
Javasoljuk, hogy tekintse át frissített adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatónkat, valamint jogi nyilatkozatunkat. A folytatással elfogadja az itt felsorolt frissített feltételeket.