Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Magyar médiahelyzet

Ár:
3.150 Ft 200 Ft
Kedvezmény: 94%
Menny.:db
Szállítási díj: 1.735 Ft
Várható szállítás: 2021. augusztus 06.

Leírás

Szerző(k):

Scherer Zsolt, Kubínyi Tamás, Kitta Gergely, Gazsó Tibor, Farkas Attila Erik, Antal Zsolt

Leírás:

Tizenöt év telt el azóta, hogy megszűnt Magyarországon a cenzúra, a tömegtájékoztatás feletti totális ellenőrzés. A rendszerváltással megteremtődtek a sajtószabadság alkotmányos alapjai, a vélemények sokszínűségét és megjelenését törvények biztosítják. A kötet lezárásakor a magyar társadalom információéhségét összesen 5613 sajtótermék, rádió, tévé és internetes megjelenés igyekezett kielégíteni. A médiumok első látásra meglehetősen magasnak tűnő száma azt sugallhatja, hogy Magyarországon alapvetően minden rendben van: a hazai tömegtájékoztatás működésének a plurális médiarendszer ad keretet, és ebben a keretben számtalan „versenyző” küzd a piacért. A kedvező statisztika ugyanakkor elfeledi a magyar médiahelyzetre általánosan jellemző problémákat. Amíg a diktatúra idején a sajtószabadság megteremtése, mint demokratikus minimumprogram fogalmazódott meg, addig mára a médiapiaci koncentráció és a tájékoztatási monopóliumok kialakulása befolyásolja meglehetősen negatív módon a demokrácia működését. A könyvet annak reményében készítettük, hogy segítségével sikerül a szélesebb közönség számára is megvilágítani és érthetőbbé tenni a magyar tömegtájékoztatás meghatározó problémáit, és ezzel egy kicsit talán a megoldás felé mutató kezdeményezéseket is előmozdítani.

Paraméterek

Témakör társadalom
Oldalszám 400
Kiadás éve 2005
ISBN/ISSN 963-7340-181